2011. szeptember 14., szerda

Itt az ideje egy kis törődésnek...

A héten túlnyomóan a „spekulációnkkal” foglalkoznék, mert itt az ideje egy kis törődésnek. Mivel az egyes alapok nem mozognak sajna szinkronban, a következő időszakban, a hozamok időben történő realizálása érdekében, kérnék egy kis együttműködést és odafigyelést! Sajnos nem tudok nap, mint nap kellő időt fordítani arra, hogy közzétegyem melyik alapot mikor érdemes átváltani. (bár, ha több ajánlást kapnék Önöktől… J)
Figyeljünk arra, hogy ne legyünk telhetetlenek, amikor elérünk egy megfelelőnek mondható hozamszintet (mindenki határozza meg magának előre és tartsa magát ahhoz), ne gondolkodjunk azon, hogy hátha még emelkedni fog egy kicsit, lépjünk. (az a biztos, ami már megvan)!
Még három fontos dolog:
1, Alapvető hiba szokott lenni, hogy hajlamosak vagyunk olyat vásárolni, ami magasan van, mert hogy „milyen jól teljesített eddig”. És hajlamosak vagyunk olyat eladni, ami nagyot zuhant, mert „mi lesz, ha még tovább esik” és elveszítem mindenem. Ja, és még egy. A tőzsdén nem azért kereskedünk, kötünk üzleteket, mert muszáj és főleg nem állandóan. Alapvetően biztonságba tesszük a pénzünket és várjuk, hogy mikor érdemes belenyúlni valamibe. Persze ilyenkor is tévedhetünk, de a célunk csak annyi, hogy több jó üzletet kössünk, mint rosszat. Ekkor működik dolog és nem kicsit.
2, Átváltáskor figyeljük az árfolyam tendenciát, ne akkor rendelkezzünk, amikor szerintünk elérte az alját, vagy a tetejét, hanem 1-2 nappal előtte, mert (mint tudják) a hozamszámlálóban látható érték egy nappal korábbi, és az on-line rendelkezés is csak másnap kerül végrehajtásra.
3, Két dolgot vizsgáljunk alapvetően.:
a, A bezuhanás kezdeti árfolyamát (2011.08.02), ez lehet az az optimista szint, ahova várhatjuk az árfolyamot rövidtávon.
b, A beszállási árfolyamot, az napi árfolyamot, amikor befektettünk az adott alapba (végrehajtották a rendelkezésünket). Aki nem volt rest és követett engem, annak 2011.08.09-12 között volt. Még egy pont volt, amikor érdemes volt vásárolni, az a kezdeti visszapattanás utáni korrekció árfolyama. (08.20-25). Ehhez mérjük a nyereséget és közben viszonyítunk a kezdeti árfolyamhoz. Az értékeket az enyémhez képest (08.12) adom közre.

Vegyük sorra őket az ajánlásom alapján:

Európai államkötvény - 15%
A várakozásoknak megfelelően teljesít, nagy nyereséget ne várjunk tőle. A biztonsági része az akciónknak. Mivel jelentősen veszített értékéből és megnyugvást vártunk az Uniós történetben, nyugodtan építhettünk rá. Az még nem látszik, hogy a foglalkoztatási adatok milyen hatással lesznek (az USA-ban, mivel eleve alacsonyan vannak az árfolyamok, nem okozott komolyabb megrázkódtatást), de én még hagynám. Most kb. 0-án vagyunk.
Globális vállalati kötvény - 35%
Most +2,67% nyereségben vagyunk, a görbe szépen emelkedik, de biztosan le fogják törni a foglalkoztatási adatok. Ha így lesz, még várni kell egy kicsit. Én a súlya miatt 4%-on kiszállnék.
Ázsia kötvény - 10%
Ez az ellenpozíciója az Eu kötvényeknek, mert várhatóan ellentétesen mozognak, ha nagy gáz van nálunk. +0,27%-on állunk és enyhe emelkedő szintet mutat. A foglalkoztatási adatok megdobhatják. Még maradhat.
EU Magas osztalékú részvény - 4%
Ennek a szerencsétlennek 11-én volt az alja, amin 1% elúszott. Most +4,93%-on állunk. Emelkedő tendenciát mutat, de a foglalkoztatási adatok visszavethetik. Az én kiszállási szintem +6%. (már majdnem ott vagyunk)
EU részvény - 8%
Ez szintén zenész, de itt 2% a különbség az optimális beszállási szintez képest. Most +3.96%-on állunk. Emelkedő tendencia. a foglalkoztatási adatok visszavethetik, én 6%-ra tettem a lécet. (elgondolkodtató)
Európai ingatlancégek részvény - 4%
Ennek 9-én volt az alja, ami 5%-ot jelent. (én is lassú voltam egy kicsit) L Most +3%-on állunk. Mivel 5%-kal lejjebb volt az alja, szerintem érdemes kiszállni. Egyébként szép emelkedő görbe, de itt is játszik a foglalkoztatási hatás.
Fejlődő EU részvény - 4%
11-én volt az alja, ez 1%-ot jelent. Most +5,88%-on állunk. Mivel ez zuhanta a legnagyobbat, még van benne növekedési potenciál. Az 1%-ot is számolva a kiszállási szintem 9%. Szép emelkedő görbe, de szintén zenész.
USA Részvény - 8%
11-én volt az alja, ez 3.5%-ot jelent. Most +3%-on állunk. A 3,1%-kal együtt ez már kiszállási szint. Főleg, hogy nem lettek jók a foglalkoztatási adatok.
Globális élelmiszeripari részvény - 4%
11-én volt az alja, ez majd 2%-ot jelent. Most +3,9%-on állunk, ez itt szintén kiszállási szint.
Globális egészségügyi részvény - 4%
11-én volt az alja, ez majdnem 3,5%-ot jelent. Most +6,49%-on állunk. (a +3-mal ez már 10% J) Kiszállás, végállomás! Egyébként emelkedik.
Fenntartható növekedés részvény - 4%
11-én volt az alja, ez 2%-ot jelent. Most +2,93%-on állunk. Szép emelkedő tendencia. Én 6%-ra tettem a kiszállási szintet. (már majdnem)

Mit is jelentenek ezek a számok? Nem számolva a kötvényalapokat, a tőkénk 40%-án ~5% nyereséget tudunk realizálni. Ez azt jelenti, hogy egy hónap alatt ~2% a teljes tőkére vetítve. Ha minden hónapban „válság” lenne, akkor éves szinten 20%-ot kereshetnénk EURÓBAN. J
Ezt csak azért írtam le, mert sokan összetévesztik a bankbetéteket, a tőzsdét és a befektetési alapokat. Sajna, a hozamért rövidtávon itt is meg kell dolgozni, vagy tudni kell kivárni. A befektetési alapok egyébként kifejezetten hosszú távú befektetési formák. Annak megfelelően kell elhelyeznem a pénzem, hogy mit akarok. Ha nem foglalkozom vele, akkor legyen a portfolióm megfelelően diverzifikált (fontos tényező a futamidő is az egyes alapok megválasztásánál) és ne essek kétségbe minden árfolyamgörbe láttán.

Hová tegyem, amit kivonok? A szokásos recept a tőkevédelmi, amíg nem látszik valami. Viszont elgondolkodtató, hogy a „Presztízs” 21%-ot bukott, amiből 10-et ugyan visszahozott, viszont az év végére sokkal feljebb várom a kiinduló árfolyamnál. De vegyük figyelembe a szeptemberhatást, ami nem tartogat általában túl sok jót. Eredendően Október végén javasoltam volna, de nagyon csábító a +10%, amit majd januárban realizálhatunk. Szóval ki- ki ízlése szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Biztosítási, nyugdíjtervezés kérdése van? Tegye fel itt, válaszolok!